Ez a legelső olyan, magyarul megjelenő könyv, amely magas, szakmai szinten foglalkozik a mindfulnessalapú programok (MBP) átadásával. Bár számos ismeretterjesztő anyag már eddig is forgalomban volt magyar nyelvterületen, ez az első olyan nyilvános kiadvány, amelyből a komoly érdeklődő valódi fogalmat alkothat a mindfulness-átadás munkájáról. És nemcsak magáról a konkrét munkáról, hanem arról is, hogy mit jelent egyáltalán mindfulness-tanárnak lenni. A mindfulness-tanítás ugyanis nem egyszerűen egy szakma, hanem az élet megélésének egy módja, ahol a közelítés lényege, hogy minden gyakorlássá válik, ami csak fölmerül az életben. Nemcsak a meditáció vagy a jóga a gyakorlás, hanem gyakorlás a beszélgetés, a kérdezés, az elméletek elmagyarázása, az üdvözlés a foglalkozás elején, a búcsú a végén… – végtelen ez a lista.
Részlet az Utószóból
„Egy valóságos rosette-i kő, amely feltárja és megfejti a megtestesített mindfulness-tanítás számos alapvető dimenzióját, ami kulcsfontosságú a mindfulnessalapú módszerek hatékony és hiteles átadásában mindenfajta környezetben.”
Jon Kabat-Zinn, az MBSR módszer kidolgozója
„A mindfulness-alapú programok sokat követelnek a tanároktól, akik cserébe rengeteget adhatnak a program résztvevőinek. Ez a könyv ügyesen vezeti, támogatja a tanárokat abban, hogy összekapcsolják a tanterveikbe ágyazott implicit tudást a közvetítésükhöz szükséges explicit eszközökkel. A könyvnek kötelező olvasmánynak kellene lennie mindenki számára, aki ezen a szakterületen dolgozik.”
Zindel Segal, az MBCT módszer egyik megalkotója