A narráció válsága

A narráció válsága
A narráció válsága
-10%
3 200 Ft Az áthúzott ár az árcsökkentés alkalmazását megelőző 30 nap legalacsonyabb eladási ára. 2 880 Ft
A DOLGOK VANNAK, DE MEGNÉMULTAK

Bár ma mindenki narratívákról beszél, valójában posztnarratív korban élünk – állítja új esszéjében Byung-Chul Han, korunk egyik legszélesebb látókörű kultúrteoretikusa. Egyre kevesebb történetet mesélünk, mert az elbeszélések mára elveszítették eredeti erejüket és varázsukat. A létnek egykor irányt adó egyetemes elbeszélések helyébe a hírek értelemtől megfosztott egymásmellettisége lépett, mi pedig az adatok és információk tengerében narratív horgonyokat keresünk. Sokan a populista ajánlatokban találják meg a hiányzó kötőerőt, a neoliberális kapitalizmus pedig a fogyasztásnak rendeli alá a nagy elbeszélések identitást és társadalmi kohéziót teremtő rendjét. Az elbeszélésből, amely egykor értékeket közvetített, célelvű történetmesélés, storytelling lett, amelynek segítségével termékeket töltenek fel érzelmekkel. A történet áru és reklám, a storytelling voltaképpen storyselling – korunk patologikus jelensége.
Byung-Chul Han